Skip to main content
2026. október 09., Péntek, Dénes névnap

2019. nov. 30. Szombat, 01:00 | EÜ | Mindenki ügye

Az összes közép-európai országban magasabb már a minimálbér, mint Magyarországon

A csehek, szlovákok, lengyelek elhúztak, a románok felzárkóztak, de már ott is többet ér a fizetés vásárlóértéken, mint Magyarországon.

A közép-kelet európai országok igyekeznek kitörni az olcsó munkaerő, vagyis az alacsony bérek világából, csak Magyarország a kivétel – derül ki az mfor által készített régiós összehasonlításból, amely a minimálbérek várható emelkedését vette alapul.

- Szlovákiában várhatóan 520 euróról 580 euróra emelik a minimálbért, a hosszútávú elképzelésük szerint pedig a mindenkori átlagbér 60 százalékára emelnék (azaz megközelítené a szegénységi határt).

- Lengyelországban jövő év elejétől bruttó 2600 zloty (600 euró, vagyis 198,6 ezer forint) lesz a minimálbér.

- Csehországban 4 százalékos emelésről szólnak a hírek, azaz átszámítva 518 euróról 542-re emelkedhet a legkisebb adható bér.

- Romániában euróban 446 a minimálbér, ami jövőre 475 euróra emelkedik, az emelés pedig folytatódik 2020-ban.

- A magyar minimálbér euróban számított értéke 486-ra emelkedik jövőre az Orbán-kormány bejelentése alapján.

Látható tehát, hogy bár a román minimálbért egyelőre előzi a magyar, a vásárlóerejét tekintve már sereghajtók vagyunk a régióban.

Ugyanis Romániában az alacsonyabb minimálbérből is több terméket tudnak venni, mint Magyarországon.

Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, kövessen bennünket az EGRI ÜGYEK Google Hírek oldalán!